Educatieve films:

 

Er is een controverse over wanneer de eerste educatieve films werd vertoond. Sommige onderzoekers suggereren dat de eerste educatieve film gemaakt is in 1897, en anderen suggereren dat het gemaakt is in 1913. Ook al is er controverse over de eerste educatieve film, het doel van de educatieve film bleef hetzelfde.

Het doel van een educatieve film is om het publiek voor te lichten. Educatieve films hebben misschien een ander doel, maar het is een zeer krachtig leermiddel. Omdat ons menselijk brein beter reageert en zich meer herinnert wanneer ze het visueel zien dan luisteren of lezen. Hierdoor neemt de vraag naar educatieve films continu toe.

Educatieve films hebben een groot doel omdat de belangrijkste bedoeling van de educatieve film educatie is. Door de tijd heen is het gebruikt om taboes te doorbreken en het bewustzijn te vergroten. Zelfs bedrijven hebben het gebruikt om hun klanten voor te lichten over hun nieuwe producten. Je begrijpt dus dat het aanbod aan educatieve films enorm is.

De meest voorkomende soorten educatieve films zijn: films over sociale wetenschappen en aardrijkskunde, historische films, kunst- en handwerkfilms, literatuur- en taalfilms en meer. Bij het genereren van social media en streaming ben je zeker educatieve filmpjes tegengekomen in je feed.

Films over sociale wetenschappen en aardrijkskunde:

Er zijn drie hoofdsoorten sociale-wetenschappelijke en geografische films: geografische, industriële, reis- en etnologische films. Elke soort heeft een ander doel.

Historische films:

Historische films zijn gebaseerd op geschiedenis, acties uit het verleden of meningen. Verschillende historische films reflecteren op verschillende dingen.

Kunst- en handwerkfilms:

dit soort films toont schilderkunst, beeldhouwkunst, architectuur en meer. Deze films bieden visuele representaties van kunst en kunstnijverheid.

Veel scholen en universiteiten vertonen educatieve films om complexe onderwerpen uit te leggen. Aangezien de studenten het kunnen visualiseren, is de retentie meer. Sommige onderzoeken ondersteunen dat visuele representatie de retentie van de kijkers vergroot. Maar cognitieve overbelasting kan optreden omdat de studenten tegelijkertijd kijken en luisteren. Educatieve films moeten dus zorgvuldig worden ontworpen.

Door de geschiedenis heen speelden educatieve films een grote rol. Het zal mensenlevens blijven beïnvloeden.

Gerelateerd bericht

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *